Elämäntapa- ja liikuntavalmennusta inhimillisellä otteella

IS-GoodVibes.jpg

Jokaisella meistä on oma ainutlaatuinen taustamme, nykyisen arjen haasteet ja toivomuksemme omasta hyvinvoinnistamme. Me haluamme auttaa sinua löytämään juuri sinulle parhaiten sopivan ruokavalion, liikuntatottumukset ja elämäntavat - omaan arkeesi sovitettuna.

Ammattitaitoiset valmentajamme ovat valmentaneet tuhansien suomalaisia vuodesta 2009 saakka. Näiden vuosien aikana meille on syntynyt hyvä käsitys siitä, mitkä ovat yleisiä syitä siihen, että hyvinvoinnin saralla ei saavuteta pysyviä tuloksia.

Koemme tärkeäksi tehdä eettisesti kestävällä pohjalla olevaa valmennusta. Emme tee nopeita dieettejä, tiukkoja ruokavalioita joita ei pysty ylläpitämään tai liian kovia treeniohjelmia valmennettavan tasoon nähden. Sen sijaan käytämme metodeja, joilla saadaan rauhalliseen tahtiin kestäviä tuloksia.

Olipa tavoitteesi parempi jaksaminen työssä ja perhe-elämässä, painonpudotus ja kehonkoostumuksen muutos, voimatason kasvattaminen tai kovempi suorituskyky omassa urheilulajissasi, löydät meiltä toimivat valmennusmetodit sinun tilanteeseesi räätälöitynä.


Ravinto- ja hyvinvointivalmennus

Ravinto- ja hyvinvointivalmentajamme Helsingissä, Tampereella ja etänä ovat apunasi kun haluat oppia syömään terveellisesti ja rennosti sekä voimaan paremmin kokonaisvaltaisesti.

Käytämme valmennuksissa tapojen muuttamiseen pohjautuvaa valmennusta. Tavat ovat automaattista tekemistä, sinun "autopilottisi". Ne ohjaavat elämäntapavalintojamme joka päivä tiedostamattamme.

Valmennuksessa muutamme pieniä asioita yksi kerrallaan. Tutkimusten mukaan yhden tavan muuttaminen kerrallaan on merkittävästi toimivampi metodi kuin iso muutos kerralla. Jos muutat vain yhden tavan ja harjoittelet sitä kunnes siitä on tullut automaatio, tapa on vielä vuodenkin kuluttua arjessasi mukana yli 85 prosentin todennäköisyydellä. Jos taas päätät tehdä massiivisen elämäntaparemontin ja muuttaa monta tapaa kerrallaan, tapojen pysyvyyden todennäköisyys vuoden päästä on alle viisi prosenttia.

Ravintovalmennuksessa etsimme yhdessä sinulle sopivaa ruokavaliota. Varmistamme, että syöt riittävästi, säännöllisesti ja muutamme vähitellen ruokavaliota ravinnerikkaampaan suuntaan. Meillä ei ole mitään tiettyä ravintoideologiaa - opetamme sinulle hyvän ravitsemuksen tärkeimmät tavat. Olet meille tervetullut, olitpa sekasyöjä tai vegaani. Ruokavaliomuutoksia teemme sallivalla ja joustavalla otteella, siten että ne sopivat sinun arkeesi. Sinun ei tarvitse punnita ruokiasi tai luopua lounasravintolassa syömisestä. 

Urheilijavalmennettavien kanssa mm. riittävä syöminen lajitreenin kulutukseen nähden on usein merkittävimpiä ravintovalmennuksen aiheita. Merkittävä osa urheilijoista syö aivan liian vähän kulutukseensa nähden eikä tämän takia saa niin hyviä tuloksia, kuin voisi saada jos ruokailu olisi kunnossa.

Hyvinvointi- ja elämäntapavalmennuksessa painotamme laadukkaan unen ja stressinhallinnan merkitystä. Kartoitamme yhdessä sinun elämäsi kuormitustekijöitä ja pohdimme, miten saisimme kuormituksen ja palautumisen hyvään tasapainoon. Hyvä uni ja parempi palautuminen antavat virtaa työhön, harrastuksiin ja urheiluun.

Teemme valmennusta hyvin kokonaisvaltaisella otteella. Ravinnon, unen ja stressinhallinnan lisäksi tarkastelemme myös arvomaailmaasi ja ajatuksiasi hyvinvointisi merkityksestä. Usein näihin keskusteluihin liittyvät myös pohdinnat oman arjen hallinnasta.

Käytämme valmennuksissa stressin ja palautumisen analysointiin Firstbeat-analyysiä niin halutessasi. Firstbeat Hyvinvointianalyysi auttaa tunnistamaan hyvinvointiin vaikuttavat tekijät työssä ja vapaa-ajalla. Urheilijaa se auttaa harjoittelun ja palautumisen optimoinnissa.

Valmennuksessa huomioidaan mm. 

  • Ravinto ja ruoansulatus: valitsemasi ruoka-aineet, riittävä syöminen, ruokailujen säännöllisyys, vatsan hyvinvointi

  • Liikunta: nykyiseen elämäntilanteeseesi sopivat liikuntalajit, liikunnan intensiivisyys ja sen suhde levon määrään

  • Hormonitoiminta ja aineenvaihdunta

  • Unen määrä ja laatu

  • Stressi: niin fysiologinen (esim. univaje, treeni) kuin psyykkinenkin (esim. työstressi, ajattelutavat)

  • Mieli ja tunteet

  • Sairaudet ja niiden aiheuttamat rajoitteet esim. ruokavalioon ja liikuntaan

 

 

Valmennuksen myötä voit odottaa esimerkiksi seuraavanlaisia tuloksia:

  • Parempi jaksaminen ja energiataso arjessa

  • Terveydentilan ja vastustuskyvyn parantuminen

  • Parempi kehonkoostumus: rasvamassan väheneminen ja lihasmassan kasvu

  • Aineenvaihdunnan normalisoituminen

  • Stressin lievittyminen

  • Tunne siitä, että pystyt itse vaikuttamaan omaan hyvinvointiisi

  • Parempi urheilun suorituskyky ja voimataso


Personal training ja treeniohjelmat

Terveellisen ravinnon ohella painoharjoittelu on tutkitusti yksi parhaita tapoja kehonmuokkaukseen ja fyysisen hyvinvoinnin parantamiseen. Sen avulla voi saavuttaa monenlaisia tavoitteita, kuten kiinteämmän ulkomuodon, parempia tuloksia omassa kilpaurheilulajissa ja paremman jaksamisen tavallisessa arjessa.

Meiltä saat apua kuntosalitreeneihin, painonnostoharjoitteisiin, kahvakuulaharjoitteluun ja oman kehon painolla tehtäviin harjoitteisiin. Ohjelmaan sisällytetään tarpeen mukaan myös aerobista harjoittelua ja intervalliharjoituksia. Tiimissämme on myös kaksi fysioterapeuttia, joilta voit saada apua mm. vammojen kuntouttamiseen.

Treeni-ideologiamme on "vähemmän, mutta paremmin". Meidän ohjelmistamme et löydä kymmentä eri liikettä ja kahden tunnin mittaisia harjoituksia. Tuloksekas painoharjoittelu tehdään fiksuilla perusliikkeillä, puhtailla tekniikoilla ja järkevän mittaisilla (tyypillisesti 30-75 min) treeneillä. Sinun ei tarvitse viettää kuntosalilla tolkuttomasti aikaa saadaksesi hyviä tuloksia.

Valmennamme kaikentasoisia liikkujia aloittelijasta huippu-urheilijaan. Vaikka suurin liikuntaponnistuksesi olisi viime vuosina ollut kävely sohvalta jääkaapille, olet meille lämpimästi tervetullut. Olemme valmentaneet asiakkaita, jotka pystyvät hädin tuskin kävelemään portaita ylös yhden kerroksen. Yhtä lailla olemme valmentaneet urheilijoita, joiden tavoitteena on raivata tiensä kansainvälisille kilpa-areenoille.

Harjoitusohjelmat suunnitellaan aina sinun lähtötasosi ja tavoitteesi huomioiden.