urheiluseuroille: 
lajikohtaiset valmennuspäivät

VOIMAHARJOITTELU, RAVINTO, UNI JA PALAUTUMINEN

Tiedätkö mihin voisit urheilijana päästä, jos jokainen suorituskykyysi vaikuttava osa-alue olisi optimoitu?

Lajisuorituksesi paranee, kun: 

  • Löydämme suorituskykysi ongelmakohdat ja ratkaisemme ne henkilökohtaisen opastuksen avulla
  • Oheisharjoittelusi optimoidaan vastaamaan lajisi vaatimia ominaisuuksia, esim. nopeus / räjähtävyys / kestävyys
  • Harjoittelusi jaksotetaan viikko- ja vuositasolla niin, että saat kovimman kuntosi esiin kisapäivänä
  • Palaudut nopeammin paranee, kun ravinto, lepo ja stressinhallinta ovat kunnossa
  • Kehonkoostumuksesi on optimoitu lajiisi ja mahdolliseen painoluokkaasi

Urheiluseuroille lajikohtaisesti räätälöidyn valmennuspäivän sisältö voi olla esimerkiksi:

  • Klo 10-11: Ruokavalio ja palautuminen oman lajisi näkökulmasta
  • Klo 11.15 - 12.15 : Mitä sinun tulee tietää lajistasi? Energiantuottojärjestelmät ja lajikohtainen voimaharjoittelu
  • 12.15 - 13.00: Ruokatauko
  • 13.00 - 17.00: Voimaharjoittelu (salilla) - perusliikkeiden tekniikat, lajikohtaiset harjoitteet, räjähtävyysharjoittelu, liikkuvuus

Valmennuspäivän kesto on 6h + tauot. 

Lift Me Up -kahvakuulaseuran kokemuksia valmennuspäivästä, lue blogiteksti täältä

"Optimal Performancen näkökulma tekemiseen on tätä päivää: kaikessa tekemisessä ja valinnoissa on aina mukana terveys, suorituskyky ja kehonkoostumus. Maitorahkalla ja marjakeitolla saa kyllä kehonkoostumusta nopeasti parannettua, mutta entä terveys tai suorituskyky?

Päivä alkoi unen ja levon tärkeyden korostamisella – jos se ei ole kunnossa, oikeastaan kaikki muu mättää. Ravinto-osuudessa tuli monia ahaa-elämyksiä. Goji-marjat eivät paljon auta, jos ateriarytmi on sekaisin tai proteiinimäärät pielessä. 

Treeniosuus alkoi kahvakuulan lajianalyysillä, joka on keskipitkä laji. Pelkällä aerobisella tai anaerobisella kunnolla ei pärjää. Oheisharjoittelun tehtävä on parantaa suorituskykyä; pelkällä lajitreenillä tulee seinä vastaan aikaa myöden. Kahvakuulailijalla etenkin erilaisten voimaominaisuuksien on syytä olla kunnossa.

Kokonaisuutena päivä sai paljon ajatuksia liikkeelle: erilaisen käsien kulman penkkitankoon ja magnesiumvalmistekin meni vaihtoon."

Valmennuspäivän vetää voimaharjoittelu- ja ravintovalmentaja Heikki Marin. Heikin valmennuksessa on ollut 14 eri lajin valmennettavia. Vuonna 2014 Heikin valmennettavat ovat napanneet SM- ja EM-mitaleja mm. kahvakuulaurheilussa, kiekonheitossa, kuulantyönnössä, voimanostossa ja vapaaottelussa.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä info@optimalperformance.fi.