Treeniwebinaaritallenne - Optimaalisia vinkkejä aloittelijasta vasta-alkajaan!

Elokuisen voimaharjoitteluwebinaarin tallenne on nyt purkitettu. Fiksun treenaamisen pääperiaatteet -otsikolla vedetty webinaari sisälsi tiukkaa treenikeskustelua ja vastauksia viime kuukausina meille esitettyihin kysymyksiin. Tunnin mittaisen webinaarin voit katsoa alta kokonaisuudessaan tai kelata alla olevan listauksen avulla sinua kiinnostaviin kysymyksiin.

Fiksun treenaamisen teorian voi siirtää käytäntöön esim. Muscle Madness 2.0:n avulla vaikka heti. :)

  • 00:30: Esittelyt
  • 02:25: Pitääkö treenin olla monimutkaista ja hifiä vai yksinkertaista ja suoraviivaista?
  • 04:35: Mitä on yksikertainen ja suoraviivainen treeni ja mitä monimutkainen ja hifi?
  • 06:50: Mitä on rakenteellinen tasapaino ja sen treenaaminen ja saavuttaminen treenissä?
  • 08:50: Jos on vasta-alkaja, millainen treeniohjelman olisi hyvä olla?
  • 10:35: Miten monta kertaa viikossa esimerkiksi vasta-alkajan olisi hyvä treenata?
  • 13:40: Miten monta kertaa viikossa esimerkiksi kokeneen olisi hyvä treenata?
  • 16:30: Mitä tarkoittaa “treeni oikein suunniteltuna on parasta kehonhoultoa?”
  • 19:50: Miten koostetaan aloittelijan treeniohjelma, yksittäinen treeni yms?
  • 22:25: Jos esim. aika on tiukalla, mihin treenissä kannattaa panostaa jotta saa mahdollisimman kovan hyödyn?
  • 26:45: Miten usein saliohjelma pitäisi uusia?
  • 28:45: aerobisen ja anaerobisen balanssi? Miten paljon salitreeniä ja miten paljon esim. lenkkeilyä?
  • 32:20: Minkälaisia lisäravinteita amatöörin kannattaisi hankkia treenin tueksi?
  • 36:45: Voiko kehittyä jos ei noudata tarkkaa treeniohjelmaa? Tarvitaanko ohjelmointia, periodisointia, kevennyksiä, yms?
  • 39:35: Mistä tietää että treenaa liian kevyesti saadakseen tuloksia?
  • 41:30: Mistä tietää että treenaa liian kevyesti saadakseen tuloksia?
  • 43:30: Miten paljon on mahdollista treenata viikossa, jotta vielä kehittyy?
  • 45:25: Paras tapa rakentaa treeniin nousujohteisuus?
  • 47:45: Vasta-alkajan yleisimmät virheet treenissä?
  • 50:00: Edistyneimpien yleisimmät virheet?
  • 53:00: Suositteletteko aloittelijoille personal training?
  • 56:15: Onko väliä mihin aikaan päivästä treenaa?
  • 59:00: Onko perusvoimajakson jälkeen piikkausjaksolle tarvetta ja mitä se on?
  • 01:01:00: Mitä suosittelette selkävammaiselle lisäongelmien välttämiseksi (keskustelua myös muista vaivoista)?