Muscle Madness - työtä tehdään ja tulosta tulee!

Millainen oli lähtötilanteesi ennen valmennusta? (ravinto, liikunta, elämäntavat)

Ennen MM-valmennusta elämäntavoissa ja ravitsemusasioissa oli paljonkin korjattavaa. Yhtenä tekijänä on kolmivuorotyö, joka sinänsä aiheuttaa omat haasteensa terveellisen ravitsemuksen suhteen. Yövuorossa söin lämpimän aterian noin kahden aikaan yöllä (jo tästä elimistö saattoi olla melko lailla ihmeissään), lisäksi tui syötyä paljon makeisia ja muuta ’turhaa’  hereillä pysymisen toivossa. Kahvileivät, makeiset, suklaat ym. herkut maistuivat liiankin hyvin. Suklaanhimo oli toisinaan vastustamaton. Aiemmin olin ollut normaaliapinoinen, nyt huomasin painoni nousseen parissa vuodessa melkein 30 kiloa.

Harrastin kyllä runsaasti liikuntaa, kesäisin pyöräilin ja talvisin tuli käytyä kävelylenkeillä, kuntosalilla pari kolme kertaa viikossa, mutta sitten taas oli pitkiä aikoja etten harrastanut liikuntaa lainkaan. 

Usein syyksi riitti se, että kun on ilta- tai yövuoro, niin ei aamupäivällä ollut aikaa tai halua mennä salille tai lenkille. Kuntosalilla harjoittelin aina samanlaisen, itse laatimani ’harjoitusohjelman’ mukaan

Kuten voi arvata, niin kehitystä ei tapahtunut. Jotain positiivista elämäntavoissani kuitenkin on aina ollut; en tupakoi enkä käytä lainkaan alkoholia.

Entä tilanne valmennuksen päätteeksi?

Nyt kun MM-valmennus on päättynyt, tilanteeni on todella hyvä. Ennen söin yhden suuren aterian päivässä, nykyisin viisi pienempää ateriaa. Myös ruoan sisältö on muuttunut: mukaan ovat tulleet pähkinät, liha, kala, raejuusto, salaatit. Toki söin näitä ruoka-aineita aiemminkin, mutten samassa mittakaavassa kuin nykyisin. Vettä juon nykyisin 4,5 l / vrk, aiemmin n. 2 l / vrk. Einesruuat ovat jääneet kokonaan pois. En olisi vielä helmikuussa voinut kuvitellakaan saavani itseäni näin hyvään kuntoon enkä olisi voinut kuvitellakaan saavuttavani näin suurta muutosta. Nyt kun aloitin MM-jatkovalmennuksen ja näin ensimmäisen viikon lopulla olen iloinen uusista valmennusohjelmista.

Harjoittelu on nyt haasteellista, mutta positiivisessa mielessä. 

Mitä hyötyä koit valmennuksesta ravinnon, treenin ja muun suhteen? 

MM-valmennuksen myötä olen saanut paljon hyödyllisiä neuvoja kuinka usein tulee syödä sekä millaista ravintoa on hyvä syödä kun harjoittelu on vaativaa. 

Treenaamiseen olen saanut aivan uuden innostuksen todella hyvien ja monipuolisten valmennusohjelmien ansiosta. MM-valmennuksessa oli hyvät ja selkeät liikevideot, joiden ansiosta pystyin tekemään liikkeet mahdollisimman hyvin teknisesti oikein. 

Kulunut kuusi kuukautta on tuonut itseluottamusta lisää, etenkin parantuneena fyysisenä kuntona. Enää ei portaissa hengästytä. Painon normalisoituminen on tehnyt hyvää myös itsetunnolle.

Mitä muutoksia olet huomannut kokonaisuutena, esim. jaksaminen yms?

Aiemmin olin usein väsynyt jo pelkästä työnteosta, joten oli helppoa jäädä kotiin "sohvalle".  Jaksamiseni on parantunut sekä töissä että vapaa - aikana. Yksi suuri ilon aihe on ollut kun vaatekoko on pienentynyt huomattavasti lähtötilanteesta. Myös unen laatu ja määrä on parantunut. Aiemmin nukuin 4–5 h yössä, nykyisin 7–8 h yössä.

Kenelle suosittelisit Optimal Performancen valmennuksia?

Voin vilpittömästi ja hyvällä mielellä suositella Optimal Performancen valmennuksia henkilöille, jotka ovat perusterveitä ja valmiita haastamaan itsensä sekä tekemään muutoksia elämässään harjoittelun ja ruokavalion suhteen sillä aivan ’ilmaiseksi’ tuloksia ei synny vaan se vaati itsekuria ja säännöllistä harjoittelua.


Muscle Madness on nyt päivitetty uuteen versioon nimeltä 2.0! Vain 199,00€ eli 9,95€ viikossa 20 viikon ajan. Luvassa kovaa treeniä, fiksua syömistä ja riittävästi lepoa tulosten maksimointiin.

Klikkaa alta kuvaa, tämän valmennuksen voit aloittaa vaikka HETI! :) -Joni